Ik kan geen Tijdelijk studentenreisproduct aanvragen, omdat ik het maximale aantal heb bereikt.

Je hebt een aanvraag voor het Tijdelijk studentenreisproduct gedaan en krijgt de melding dat je het maximale aantal aanvragen hebt bereikt. Deze melding betekent dat je geen recht meer hebt op een Tijdelijk studentenreisproduct en vanaf nu reist voor eigen rekening.

Het Tijdelijk studentenreisproduct is een service voor studenten met kaartproblemen en is bedoeld om de periode van kaartvervanging te overbruggen. Je kunt het Tijdelijk reisproduct een beperkt aantal keer aanvragen, namelijk twee aanvragen per levensduur van een persoonlijke OV-chipkaart.

Wil je zo snel mogelijk weer met het reguliere studentenreisproduct reizen, vraag dan direct een vervangende OV-chipkaart aan. Binnen drie dagen zul je deze ontvangen.

Als je van mening bent dat je kaartprobleem buiten je schuld nog niet is opgelost, check dan of je in aanmerking komt voor een eventuele vergoeding van je reiskosten. Bewaar in dat geval je vervoersbewijzen. Je kunt dan, zodra je weer met je reguliere product kunt reizen, een declaratieverzoek indienen.