Studentenreisproduct ophalen lukt niet

Kies welke situatie op jou van toepassing is:

  • Volgens DUO is mijn recht op het studentenreisproduct ingegaan, maar er staat nog geen studentenreisproduct voor mij klaar bij de automaat.
    Heb je wel al een koppelverzoek gedaan? Bij een koppelverzoek geef je je OV-chipkaartnummer door. Pas als je een bevestiging hebt ontvangen dat je koppelverzoek is goedgekeurd en als je recht op het studentenreisproduct (bijna) is ingegaan, kan je het studentenreisproduct ophalen.
  • Er staat een verkeerd studentenreisproduct voor mij klaar: ik wil een weekabonnement/ik wil een weekendabonnement.
    Op de website van DUO staat hoe je kunt wisselen.
  • De hierboven vermelde situaties zijn niet op mij van toepassing, maar ik kan het studentenreisproduct nog steeds niet ophalen.
    Controleer het volgende:

    1. Ben je toevallig vergeten uit te checken? Je kunt het studentenreisproduct niet tijdens een reis ophalen.
    2. Misschien is je kaart kapot. Ga naar een balie van een ov-bedrijf om dit te laten checken. Is er inderdaad iets mis met je persoonlijke OV-chipkaart, vervang de defecte kaart via Mijn OV-chip.
    3. Probeer je het studentenreisproduct wel op te halen bij een echte ophaalautomaat? Bekijk via de servicepuntenzoeker voor de ophaalautomaten bij jou in de buurt.