1. Studentenreisproduct koppelen?

Nee, het is niet mogelijk om vanuit het buitenland iemand te machtigen voor het koppelen. Je moet zelf via je persoonlijke DigiD (met sms-controle) het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart koppelen.

Het is inderdaad mogelijk dat je achternaam nog niet ingevuld staat. Dit kan betekenen dat wij van DUO je gegevens voor je aanvraag studentenreisproduct nog niet hebben ontvangen. Heb jij via Mijn DUO je recht op het studentenreisproduct aangevraagd? Zo nee, dit is noodzakelijk voordat je je studentenreisproduct kan koppelen.

Heb je dit wel al aangevraagd? Dan kan het zijn dat je dit onlangs hebt gedaan of dat je aanvraag niet goed is verwerkt. Check je gegevens bij Mijn DUO.

Als je je inloggegevens bent vergeten, moet je deze opnieuw aanvragen via DigiD.

Dit kan betekenen dat wij van DUO je gegevens voor je aanvraag studentenreisproduct nog niet hebben ontvangen. Heb jij via Mijn DUO je recht op het studentenreisproduct aangevraagd? Zo nee, dit is noodzakelijk voordat je je studentenreisproduct kan koppelen. Heb je dit wel al aangevraagd? Dan kan het zijn dat je dit onlangs hebt gedaan of dat je aanvraag niet goed is verwerkt. Check je gegevens bij Mijn DUO.

Wanneer het niet mogelijk is om online je studentenreisproduct met je persoonlijke OV-chipkaart te koppelen, kun je een papieren koppelformulier aanvragen. Vul dit in en stuur het met de gevraagde bijlagen naar ons terug.

Ja, je kan vanuit het buitenland koppelen. Let erop dat je vooraf jouw DigiD met sms-controle hebt aangevraagd, het is namelijk niet mogelijk dit buiten Nederland te doen. Hoe je dit kan aanvragen, is te vinden via DigiD.

Je krijgt de welkomstbrief automatisch toegestuurd als je studiefinanciering hebt aangevraagd. Je krijgt de brief binnen een week nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, maar maximaal zes weken voor je recht op studiefinanciering ingaat.

Heb je geen welkomstbrief ontvangen binnen een week nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld? En gaat je recht op studiefinanciering en het studentenreisproduct binnen nu en zes weken in? Ga dan naar studentenreisproduct.nl/koppelen en geef het nummer van je OV-chipkaart door om het studentenreisproduct te koppelen.

Sinds het koppelen van het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart via DigiD gaat, ontdubbelen we alle openstaande koppelverzoeken. Alleen het laatst ingediende en openstaande koppelverzoek is online zichtbaar.

De mogelijke oorzaken dat het niet lukt, zijn:

  • Je gebruikt een (te) oude versie van je browser: een recentere versie van je browser downloaden het probleem oplossen.
  • Je kaart is al gekoppeld: heb je het studentenreisproduct tijdelijk stopgezet en heb je GEEN nieuwe OV-chipkaart? Dan is (opnieuw) koppelen niet nodig. Vraag via Mijn DUO je studentenreisproduct opnieuw aan.
  • Je hebt nog geen studentenreisproduct bij DUO aangevraagd: check via Mijn DUO of je het hebt aangevraagd.
  • Je hebt een aanvullingsverzoek per e-mail ontvangen en mogelijk niet gelezen: check voor de zekerheid (de spambox in) je e-mail voor een aanvullingsverzoek waarin staat aangegeven wat er ontbreekt in je eerdere koppelverzoek. De gewenste informatie kun je dan aanvullen via de koppeltool in de Mijn omgeving.

Heb je het studentenreisproduct aangevraagd bij DUO?

Nee?

Ga naar Mijn DUO en vraag het studentenreisproduct aan. Via post en e-mail word je op de hoogte gehouden van de voortgang.

Ja?

Als je aanvraag is goedgekeurd door DUO (en je hebt je persoonlijke OV-chipkaart gekoppeld), dan kun je het studentenreisproduct ophalen bij een ophaalautomaat vanaf twee weken voordat je recht op het studentenreisproduct ingaat. Check in Mijn DUO wanneer dat is. Je kunt met het studentenreisproduct reizen vanaf het moment dat je recht op het studentenreisproduct ingaat.

NB Lukt het ophalen niet? Check dan Studentenreisproduct ophalen lukt niet.

Hoe zet ik het studentenreisproduct op mijn OV-chipkaart?