1. Studentenreisproduct koppelen?

Nee, het is niet mogelijk om vanuit het buitenland  iemand te machtigen voor het koppelen. Je moet zelf via je persoonlijke DigiD (met sms-controle) het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart koppelen.

Het klopt dat je je achternaam niet aan kunt passen. Deze gegevens hebben wij ontvangen van DUO en zijn ook verbonden aan je DigiD. Als jij deze gegevens wilt aanpassen kan dit door in te loggen bij Mijn DUO en hier de wijzigingen door te voeren.

Nee, het is niet mogelijk dat iemand als gemachtigde jouw studentenreisproduct koppelt aan je OV-chipkaart. Je moet dit zelf doen via je persoonlijke DigiD (met sms-controle).

Het is inderdaad mogelijk dat je achternaam nog niet ingevuld staat. Dit kan betekenen dat wij van DUO je gegevens voor je aanvraag studentenreisproduct nog niet hebben ontvangen. Heb jij bij Mijn DUO je reisrecht ook aangevraagd? Zo nee, dit is noodzakelijk voordat je je studentenreisproduct kan koppelen.

Heb je dit wel al aangevraagd? Dan kan het zijn dat je dit onlangs hebt gedaan of dat je aanvraag niet goed is verwerkt. Check je gegevens bij Mijn DUO.

Wanneer het niet mogelijk is om online je studentenreisproduct met je persoonlijke OV-chipkaart te koppelen, kun je hier een papieren koppelformulier aanvragen. Vul dit in en stuur het met de gevraagde bijlagen naar ons terug.

Als je je inloggegevens bent vergeten, moet je deze opnieuw aanvragen via DigiD.

Dit kan betekenen dat wij van DUO je gegevens voor je aanvraag studentenreisproduct nog niet hebben nog niet hebben ontvangen. Heb jij bij Mijn DUO je reisrecht ook aangevraagd? Zo nee, dit is noodzakelijk voordat je je studentenreisproduct kan koppelen. Heb je dit wel al aangevraagd? Dan kan het zijn dat je dit onlangs hebt gedaan of dat je aanvraag niet goed is verwerkt. Check je gegevens bij Mijn DUO.

 

Sinds het koppelen van het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart via DigiD gaat, worden alle openstaande koppelverzoeken ontdubbeld. Alleen het laatst ingediende en openstaande koppelverzoek is online zichtbaar.

Ja, je kan vanuit het buitenland koppelen. Let erop dat je vooraf jouw DigiD met sms-controle hebt aangevraagd, het is namelijk niet mogelijk dit buiten Nederland te doen. Hoe je dit kan aanvragen, is te vinden via DigiD.

Je krijgt de welkomstbrief automatisch toegestuurd als je studiefinanciering hebt aangevraagd. Je krijgt de brief binnen een week nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, maar maximaal zes weken voor je recht op studiefinanciering ingaat.

Heb je geen welkomstbrief ontvangen binnen een week nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld? En gaat je recht op studiefinanciering en het studentenreisproduct binnen nu en zes weken in? Ga dan naar studentenreisproduct.nl/koppelen en geef het nummer van je OV-chipkaart door om het studentenreisproduct te koppelen.