1. Studentenreisproduct koppelen?

DigiD maakt het koppelen van het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart eenvoudiger en sneller. Het is hierdoor niet meer nodig om alle gegevens opnieuw in te voeren. Let wel, wij ontvangen niet al je persoonlijke gegevens als je inlogt via DigiD.

You are able to link your student travel product to your personal OV-chipkaart with eIDAS on mystudent.studentenreisproduct.nl.

eIDAS stands for ‘Electronic Identification and Trust Services for electronic transactions in the Internal Market’. With this regulation, the European Union contributes to the removal of all digital borders. This means that the digital identities that are classified as eIDAS-approved must be accepted by all public organisations across the European Union.

Note: For most services in the Netherlands a citizen service number (BSN = burgerservicenummer) is required. If you are not in the possession of this number, the service cannot be accessed. Please register yourself in the Personal Records Database (BRP). Check www.government.nl for more information about the process of registering.

DigiD vraag je aan bij DigiD. Let op dat je DigiD met sms-controle aanvraagt. Na je aanvraag ontvang je een brief van DigiD met een activeringscode.

Voor het koppelen van het studentenreisproduct aan je persoonlijke OV-chipkaart vragen wij privacygevoelige informatie op bij jou en derde partijen (zoals DUO). Daarom kiezen we voor een extra beveiliging van jouw gegevens via een sms-controle.

Je kunt de sms-controle toevoegen via DigiD. Na de aanvraag ontvang je een brief van DigiD met een activeringscode.

Nee, het is niet mogelijk om vanuit het buitenland iemand te machtigen voor het koppelen. Je moet zelf via je persoonlijke DigiD (met sms-controle) het studentenreisproduct aan je OV-chipkaart koppelen.

Als je je inloggegevens bent vergeten, moet je deze opnieuw aanvragen via DigiD.

Ja, je kan vanuit het buitenland koppelen. Let erop dat je vooraf jouw DigiD met sms-controle hebt aangevraagd, het is namelijk niet mogelijk dit buiten Nederland te doen. Hoe je dit kan aanvragen, is te vinden via DigiD.

De mogelijke oorzaken dat het niet lukt, zijn:

  • Je gebruikt een (te) oude versie van je browser: een recentere versie van je browser downloaden kan het probleem oplossen.
  • Je kaart is al gekoppeld: heb je het studentenreisproduct tijdelijk stopgezet en heb je GEEN nieuwe OV-chipkaart? Dan is (opnieuw) koppelen niet nodig. Vraag via Mijn DUO je studentenreisproduct opnieuw aan.
  • Je hebt nog geen studentenreisproduct bij DUO aangevraagd: check via Mijn DUO of je het hebt aangevraagd.
  • Je hebt een aanvullingsverzoek per e-mail ontvangen en mogelijk niet gelezen: check voor de zekerheid (de spambox in) je e-mail voor een aanvullingsverzoek waarin staat aangegeven wat er ontbreekt in je eerdere koppelverzoek. De gewenste informatie kun je dan aanvullen via de koppeltool in de Mijn omgeving.

Het is afhankelijk van hetgeen niet goed is gegaan, wat je nu het beste kunt doen. Op basis van fout, kunnen wij je koppelverzoek waarschijnlijk niet uitvoeren. je ontvangt een bericht waarin staat  wat je moet doen.