Terug naar het overzicht

Aanvraag correctie stopzetdatum

Je kunt alleen een aanvraag voor correctie van de stopzetdatum van je studentenreisproduct indienen als er een stopzetdatum in Mijn DUO en je voldoet aan de voorwaarden.

Wanneer kun je géén correctie stopzetdatum aanvragen?

  • Wanneer je zelf bent vergeten om het studentenreisproduct stop te zetten;
  • Als er géén stopzetdatum geregistreerd staat in Mijn DUO;
  • Als je niet kunt aantonen dat je het studentenreisproduct daadwerkelijk stop hebt gezet. Denk hierbij aan een transactieoverzicht of een bevestigingsmail als bewijsstuk;

Wanneer er sprake is van overmacht door: een aantoonbare medische reden waardoor je het studentenreisproduct niet eerder kunnen (laten) stopzetten, of doordat het niet lukte doordat je tijdelijk gedetineerd bent of bent geweest, dan kun je bij DUO bezwaar maken tegen de stopzetdatum.

Wanneer kun je wél een correctie stopzetdatum aanvragen?

  • Wanneer je kunt aantonen dat je het studentenreisproduct eerder hebt stopgezet bij een automaat dan de geregistreerde stopzetdatum doormiddel van een overzicht van OV-chipkaart.nl.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, png, pdf, Max. bestandsgrootte: 2 MB.