Mijn OV-chipkaart is gestolen/kwijt

Is je persoonlijke OV-chipkaart gestolen of ben je de kaart ergens onderweg verloren? Dan moet je het volgende doen om weer te kunnen reizen:

Meld je kaart eerst verloren/gestolen

Is je OV-chipkaart kwijt of gestolen, meld je dit via Mijn OV-chip. Je kaart wordt (binnen 24 uur) geblokkeerd en is niet meer te gebruiken. Check dus altijd eerst of je hem wel echt kwijt bent.

Vraag direct een vervangende OV-chipkaart aan

Wanneer je je kaart gestolen/verloren meldt, kun je meteen via je Mijn OV-chip een vervangende kaart aanvragen. Je ontvangt je vervangende kaart binnen gemiddeld drie werkdagen.

Vraag een Tijdelijk studentenreisproduct aan

Om de tijd waarop je wacht op een vervangende kaart te overbruggen kun je gebruik maken van het tijdelijk studentenreisproduct. Koop onderweg een anonieme OV-chipkaart en bestel het Tijdelijk studentenreisproduct online. Het staat binnen een uur voor je klaar op een ophaalautomaat.

Let op: het Tijdelijk studentenreisproduct is maar 7 dagen geldig en niet onbeperkt aan te vragen. Vraag dus snel een vervangende persoonlijke kaart aan en zet daar het studentenreisproduct weer op.